Rusza III edycja Programu Partnerskiego dla polskich firm
Program partnerski towarzyszący udziałowi Polski w Expo 2020 Dubai to unikalne tego typu przedsięwzięcie w całej historii udziału Polski w Wystawach Światowych. Inicjatywa obejmuje zróżnicowaną ofertę pakietów sponsorskich, przy różnym poziomie zaangażowania finansowego. Daje także możliwość współpracy przy organizacji różnych inicjatyw typu konferencje, seminaria, prezentacje, pokazy mody czy degustacje. W ramach tej edycji Programu Partnerskiego przewidziano cztery kategorie Partnerstwa:
– Udział w Programie Partnerskim to dla polskich firm możliwość wsparcia planów ekspansji zagranicznej, w szczególności skierowanej na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich, rynki krajów Zatoki Perskiej, Afryki oraz innych krajów, z których spodziewana jest największa liczba zwiedzających na Expo 2020 Dubai. Zaangażowanie w tworzenie Pawilonu Polski czy wspólna organizacja przedsięwzięć promocyjnych, przyczynią się do uatrakcyjnienia i wzbogacenia programu obecności Polski na Expo. Cieszymy się, że będziemy mieć możliwość budowania wizerunku polskiej gospodarki w oparciu o prezentację potencjału konkretnych firm – mówi Wiceprezes Rady Ministrów, minister rozwoju, pracy i technologii, Jarosław Gowin.
W dwóch poprzednich edycjach Programu Partnerskiego, Polska Agencja Inwestycji i Handlu – instytucja odpowiedzialna za przygotowanie udziału Polski w Światowej Wystawie Expo 2020 Dubai, nawiązała współpracę z kilkudziesięcioma firmami z różnych branż.
– Mam nadzieję, że Program Partnerski zaproponowany przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu będzie impulsem dla wielu przedsiębiorstw do dalszej ekspansji gospodarczej na rynkach państw Bliskiego Wschodu i nie tylko. Należy pamiętać, że podczas Expo 2020 Dubai obecni będą przedsiębiorcy z całego świata, poszukujący partnerów zagranicznych dysponujących unikalnymi zasobami, które przecież posiadają polskie firmy. Choć Program Partnerski jest pierwszą tego typu inicjatywą w całej historii udziału Polski w Wystawach Światowych, zainteresowanie przedsiębiorców jest całkiem spore, co pokazały dwie poprzednie edycje. Liczę, że również podczas obecnej edycji spotkamy się z wieloma ciekawymi propozycjami współpracy – mówi Grzegorz Piechowiak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.
Obecna edycja zakłada możliwość oceny zgłoszonych projektów w dziewięciu turach. Pierwsza z nich kończy się 31 marca 2021 r., a ostatnia już podczas trwania Wystawy Światowej – 31 stycznia 2022 r.
– Program Partnerski to flagowa inicjatywa całego programu gospodarczego, który towarzyszy naszej obecności na Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju. Już teraz, zbliżając się ku końcowi budowy Pawilonu Polski, widzimy, jak cenny jest wkład firm, które wzięły udział w poprzednich edycjach Programu Partnerskiego. Obserwując rosnące zaangażowanie tą ciekawą formą współpracy biznesu z administracją publiczną, zdecydowaliśmy się na ogłoszenie kolejnej edycji programu. Zachęcamy do współtworzenia razem z nami polskiej obecności na Expo 2020 Dubai i skorzystania z szansy, jakie daje nasz wielowymiarowy udział w tym największym wydarzeniu gospodarczym na świecie – mówi Adrian Malinowski, Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.
Program Partnerski jest jednym z działań programu gospodarczego będącego kluczowym elementem udziału Polski w Expo 2020 Dubai. Oprócz niego, polscy przedsiębiorcy mogą m.in. zgłosić się do programu „Go to Brand”, który daje przedsiębiorcom możliwość uzyskania wsparcia finansowego na realizację działań promocyjnych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Przedsiębiorcy zostaną także zaproszeni na Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, zaplanowane na 6 grudnia 2021 r. Forum stanowi kulminacyjny moment całego programu gospodarczego, a w jego programie zaplanowano m.in. podpisanie umów dwustronnych, panele biznesowe, sesje biznesowe b2b. Głównym celem Forum będzie promocja wzajemnych kontaktów gospodarczych, prezentacja polskich doświadczeń i potencjału w dziedzinie eksportu produktów i usług, w szczególności z branż związanych z tematyką Expo 2020, jak również zapewnienie możliwości nawiązania współpracy z partnerami gospodarczymi z krajów Zatoki Perskiej. Udział w wydarzeniu zapowiedzieli już przedstawiciele najwyższych władz państwowych.
– Program Partnerski to przemyślane narzędzie wsparcia polskich firm, które wpasowuje się zarówno w potrzeby liderów polskiego biznesu, jak i mniejszych przedsiębiorstw. Przenosimy na grunt międzynarodowej współpracy gospodarczej najlepsze praktyki współdziałania administracji z firmami,
a jako niedawnemu prezesowi jednej ze specjalnych stref ekonomicznych szczególnie zależy mi na włączeniu w polskie inicjatywy na Wystawie Światowej Expo 2020 tych małych i średnich podmiotów, które odnalazły swoją specjalizację i dostarczają w swoich branżach usługi i produkty na światowej klasy poziomie – podkreśla Krzysztof Drynda, prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Nabór do Programu Partnerskiego ma formułę konkursu ofert.
Dodatkowe informacje
Harmonogram terminów składania ofert w konkursie:
Tura 1 – do 31 marca 2021 r.
Tura 2 – do 30 kwietnia 2021 r.
Tura 3 – do 31 maja 2021 r.
Tura 4 – do 30 czerwca 2021 r.
Tura 5 – do 30 sierpnia 2021 r.
Tura 6 – do 15 października 2021 r.
Tura 7 – do 15 listopada 2021 r.
Tura 8 – do 15 grudnia 2021 r.
Tura 9 – do 31 stycznia 2022 r.
Oferty zgłoszone najpóźniej do godziny 23:59 w poszczególnych turach będą podlegały ocenie w danej turze.
Regulamin III edycji Programu Partnerskiego
Załącznik 2 – wykaz produktów i elementów wnętrz
Załącznik 3a – istotne postanowienia umowy sponsorskiej
Załącznik 3b – istotne postanowienia umowy dla Partnera
Załącznik 3c – istotne postanowienia umowy o współpracy
Załącznik 4 – katalog świadczeń
Załącznik 5 – klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych